למעלה מאלף הרוגים ברעידת אדמה במרוקו

אתר קול חי 2 Comment on למעלה מאלף הרוגים ברעידת אדמה במרוקו

ברעידת אדמה עוצמתית שפקדה מרוקו בליל שבת נהרגו למעלה מאלף בני אדם ומאות נפצעו. הרעידה הכתה בעוצמה 6.8 וגרמה בנוסף לנזק רב. ישראל נערכת להוציא משלחות סיוע

רעידת אדמה במרוקו
21:33
27.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on ביתר עילית: בית כנסת עלה באש; בנס לא היו נפגעים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

למעלה מאלף בני אדם נהרגו ומעל אלף נוספים נפצעו ברעידת אדמה עוצמתית שפקדה את אזור העיר מרקש במרוקו. הרעידה בעוצמה 6.8 הכתה בסביבות השעה 1:00 בליל שבת וגרמה גם לנזק רב למבנים. עשרות לכודים מתחת להריסות. בשלב זה לא ידוע על ישראלים שנפגעו באירוע. 

על מי המידע שיש בידי משרד החוץ, נכון לשעה 21:30 הערב (מוצאי שבת), ישנם 468 אזרחים ישראלים במרוקו, מהם 56 מנותקי קשר. מחר בבוקר (ראשון) תמריא למרוקו משלחת של משרד החוץ לתגבור שגרירות ישראל בראבט. המשלחת כוללת נציגים מהאגף הקונסולרי ואנשי מנהלה, זאת במטרה לסייע לישראלים לחזור ארצה בעקבות רעש האדמה הקשה שפקד את מרקש הלילה.

מנכ"ל מד"א, אלי בין, פנה לנשיא הסהר האדום המרוקני, בהצעה לסיוע רפואי והומניטרי לאוכלוסייה שנפגעה והושפעה מהרעידה. משלחת ישראלית של פיקוד העורף ומתנדבי זק"א יצאו בשעות הקרובות לסייע ולטפל בנפגעים והנעדרים.

רעידת אדמה במרוקו

בחברת אל על עדכנו כי לקוחות אל על ששוהים כרגע במרוקו ורכשו כרטיסים לטיסות חזרה לישראל הממריאות עד ה-17/9 (כולל) יוכלו להקדים את מועד הטיסה ללא עלויות וזאת על בסיס מקום פנוי.

במידה ולא יהיו מקומות על טיסות אל על תסייע אל על ככל שניתן עם פתרונות בטיסות של חברות תעופה אחרות.

לקוחות שרכשו טיסה למרוקו ליציאה עד ה-15.9 (כולל) ומבקשים לשנות את היעד או התאריך- יוכלו לבצע שינויים אלו ללא דמי שינוי, או לחילופין לבטל את כרטיס הטיסה לשובר כספי למימוש עתידי.

בחברה הדגישו כי אל על ממשיכה להפעיל את קו הטיסות למרקש כסדרו.

שר הביטחון יואב גלנט, שוחח עם שר ההגנה של מרוקו עבד אל-לטיף לודי. שר הביטחון ביקש למסור למלך ולעם המרוקאי את תנחומיו בשעה קשה זו, ואמר לעמיתו כי מדינת ישראל מושיטה יד למרוקו, ומערכת הביטחון וצה״ל יסייעו ככל שידרש.

שר הביטחון אמר לעמיתו המרוקאי כי הנחה את מערכת הביטחון ואת כוחות צה״ל להתכונן להוצאת משלחת מישראל, שתשתתף במאמצי החילוץ ובסיוע ההומניטרי באזור שנפגע. השר גלנט מסר לשר ההגנה של מרוקו כי חלק משמעותי מהסכמי אברהם, הוא המחויבות הדדית של המדינות לעמוד זו לצד זו ברגעי משבר לאומיים.

משרד הבריאות נערך להוצאת משלחת משלימה למשלחת צה״ל שתכלול רופאים ורופאות, אחים ואחיות וציוד רפואי על מנת לסייע בטיפול בנפגעים מרעש האדמה במרוקו. המשלחת תכלול אלמנטים נוספים בהתאם למצב בשטח ולדרישות שיעלו ממרוקו. החל מהבוקר נערכו במשרד הבריאות אל מול בתי החולים שהביעו רצון לסייע על מנת לארגן את המשלחת הן ברמה הרפואית והן ברמה הלוגיסטית.

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס לכך הערב: "ליבנו עם העם במרוקו בשעה קשה זו. בשם העם בישראל אני שולח תנחומים כנים למלך מרוקו מוחמד השישי ולעם המרוקאי על אובדן החיים הנורא שהביאה עימה רעידת האדמה הקשה שאירעה אמש, ומתפלל לשלום הפצועים. מדינת ישראל נכונה לסייע כפי שיידרש".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי בעקבות אסון רעידת האדמה במרוקו, הנחה ראש הממשלה נתניהו את כלל המשרדים והכוחות לסייע ככל שיידרש לעם המרוקאי, לרבות היערכות להוצאת משלחת סיוע לאזור. ראש הממשלה מסר כי "עם ישראל מחזק את ידידינו בני העם המרוקאי בשעתם הקשה, נושא תפילה לשלומם ואנו נסייע בכל צורך שנדרש".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "במהלך השבת קיבלתי בצער רב את הידיעה על רעש האדמה במרוקו, על מאות ההרוגים באסון הנורא ועל המוני נעדרים בהם גם יהודים. מיד הנחיתי את שירותי הכבאות וההצלה שתחת סמכותי – להוציא משלחת לאזור האסון, לעזור במשימות החילוץ וההצלה וללוות את מאות הישראלים הנמצאים שם כעת, שחלקם עדיין מנותקי קשר".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    עכשיו יש למשגיחים על מה לדבר ליום הדין…